Göbekli Tepe Muhafızı – Demet Tuncer
Göbekli Tepe Muhafızı
(Her Şeyden Önce İnanç Vardı)
Dilbilimci annesini Milas Musevi Mezarlığı’nda son yolculuğuna uğurlayan Kamil’in hayatı, hiç tanımadığı Harranlı bir adamın, evini satın almak istemesiyle alt üst olur. Milas yakınlarında cesedi bulunan adamın konuştuğu son kişi Kamil’dir ve o daha annesinin yasını tutarken kendini bir anda cinayet zanlısı olarak nezarette bulur.
Şartlı salıverilmesinin ardından gerçeğin peşine düşen Kamil, loş odasında adeta bir mabede girercesine açtığı bilgisayarının önüne döktüğü şifreleri çözdükçe yolu, binlerce yıl önce Afrika’nın ortasında nurlanan insanoğlunun dönüşüm hikâyesinin yazıldığı Göbekli Tepe’ye çıkar. Peki Göbekli Tepe neresidir?
Anadolu’nun en derin ve kadim sırlarının fısıldandığı, gizemli inançlarla tek tanrılı dinlerin harmanlandığı, ehil olmayanlara kapalı olan sırların saklandığı ve insanlık tarihinin baştan yazıldığı bir mabet…
Ve tüm bunları koruyan dilsiz muhafızın sırrına ancak hikmet sahiplerinin vakıf olabildiği, zaman ve mekândan azade bir uğrak yeri….
(Tanıtım Bülteninden)
KİTABIN YAZARI
KİTABI ANLATAN SANATÇI
Demet Tuncer profesyonel sanat hayatına, 1990 yılında birincilikle kazandığı devlet bursuyla gittiği Amerika Birleşik Devletleri’nde adım attı.
1993-1997 yılları arasında Amerika’nın New Mexico eyaletinde siyasal bilgiler ve müzikal tiyatro eğitimini sürdürdü. Broadway’deki ilk akademik tiyatronun yapımcılığını üstlenen Steve Wallace ile birçok projede çalıştı. Santa Fe Operası’nda ünlü tenor Andre Garcia Nuthman’ın direktörlüğünü yaptığı müzikallerde rol aldı. Başta Sting olmak üzere birçok ünlü sanatçının şan hocası Austin Miskel’in dikkatini çekerek, kazandığı burs sayesinde onunla çalışma fırsatını yakaladı. New York Operası’nda ünlü bas-bariton Carlos Archuleta ile müzikallerde yer aldı.
1997’de Türkiye’ye dönerek Garo Mafyan, Atilla Özdemiroğlu ve Uğur Başar önderliğindeki İstanbul Gelişim Orkestrası’nın bir dönem solistliğini üstlendi. Türkiye, Demet Tuncer’i ilk defa televizyon ekranında “Çocuklar Duymasın” adlı dizide canlandırdığı Amerika’lı Patroniçe “Mary Smith” karakteriyle tanıdı. Daha sonra Aram Gülyüz‘ün yönetmenliğinde “Arapsaçı” ve “Kadın Terzisi” filmlerinde oynadıktan sonra 2008 yılında Cem Yılmaz’ın yapımcılığını üstlendiği “Yahşi Batı” filminde rol aldı.
Gencay Gürün ile Tiyatro İstanbul’da “Aşkın Yaşı Yok” adlı komedide başrolde yer aldı ve Türkiye’deki bu ilk tiyatro çalışmasıyla, 2005 yılında Selim Naşit Tiyatro Ödülleri’nde komedi dalında “En İyi Kadın Sanatçı” ödülüne layık görüldü. 2006 yılında İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nin “Batı Yakasının Hikayesi” müzikalinde oynadı. Sadri Alışık Tiyatrosu’nda Çetin Akcan’ın sahneye koyduğu “Kaç Baba Kaç” adlı oyunda rol aldı.
Demet Tuncer beş farklı kadını canlandırdığı “Müzikaldeki Hayalet” oyunu ile Afife Jale ve Sadri Alışık “Müzikal ve Komedide En İyi Kadın Oyuncu” 2008 ödülünü kazanmıştır.
Demet Tuncer’in, Türkiye ve Amerika’da geniş bir müzikal tiyatro portföyü bulunmaktadır. Bu müzikallerden en iyi bilinenlere örnek olarak Avenue Q (İstanbul), Müzikaldeki Hayalet (İstanbul), West Side Story (İstanbul), Godspell (Amerika), Little Shop of Horrors (Amerika) gösterilebilir.
Demet Tuncer reklam, seslendirme, müzikal, tiyatro ve sosyal sorumluluk projelerine ek olarak üst düzey toplantılarda, ödül törenlerinde, yurt içi ve yurt dışı kongrelerde sunum ve konser çalışmalarını sürdürmektedir.
(55)